måndag 9 januari 2012

Vart tog dom vägen?

Förra veckan, den 1/1, då vi var och handlade mat och dylikt på City Gross - på världens sämsta dag att handla för att tilläggas då jag höll på att dö av törst - laddade vi upp med mat för ca 2 veckor. Att handla i Sverige är optimalt om vi jämför med Norge, mest av anledningen att sortimentet är bättre i Sverige, typ. Jag vill ju inte verka snål eller ännu värre, sparsam, för sparsam brukar man bli när man blir lite äldre och jag insisterar på att jag faktiskt, fortfarande, är 22 år.

Hursomhelst så bunkrade vi upp med två papplådor med Coca-Cola i burkform då någon är grymt beroende av det och då någon tagit efter det beroendet. Sammanlagt blir det ca 16 liter ren, ljuvlig Coca Cola.

Nu, 8 dagar senare, är Colan slut.
TOMT.
Lådorna är kastade.
En burk fanns kvar i morse men någon behövde den till jobbet.
Någon hade försökt gömma 2 burkar i en påse men en någon annan fann dom.
Någon röjde undan 2 tomma burkar från datorbordet förut.
Någon försökte förgäves få i sig de sista dropparna igår.
Någon börjar bli riktigt desperat.
Någon har behov av socker.
Någon är törstig.
Någon tål inte vatten.
Någon funderar på hur lätt det är att köra till närmsta mack då det är snökaos ute (jag är ledsen, men detta är Norge, snön är lite annorlunda här på något sätt).

Och någon kanske borde säga till den andre någon att det kanske är lite hysteriskt att dricka 16 liter Coca Cola på ca 1 vecka.
Och någon kanske bör erkänna att denne någon har stulit allt, för jag kan omöjligen minnas att jag faktiskt tagit del av detta bisarra intagande av dryck.

Det är nu vi skulle haft en läskautomat i köket som enbart portionerar ut en viss mängd burkar per dag.
Men då kan jag också ge mig tusan på att det finns en som hade haft sönder automaten. Kanske två personer.
Kanske även denne någon som uppenbarligen har stulit all Cola, för nej, jag har inte ett beroende.

Alltså.
S u c k.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar