söndag 15 januari 2012

Vilodagen

Vilodag i den bemärkelse att det inte ska göras någonting förutom intag av mat samt gymträning.
Är slöare än slöast idag och att ta på sig kläder var en riktig pärs då ryggen känns aningens stelopererad.
Men hej, vi skulle ju inte klaga.

Det blev filmkväll inatt. En hel kvart lade jag på en gammal Bond-film innan jag somnade, helt utslagen av mina Valerina Forte (med eller utan placeboeffekt, jag vet inte annat än att de hjälper).
 
Jag älskar slagsmålen i Bond-filmerna, där någon ibland mitt i vapenskjutningarna kan skrika " Tack för hjälpen! " varav den meningen överröstar allt annat ljud så som skrik och pistolskott.
Jag älskar våldet som inte klassas som övervåld och som enbart får en att gapskratta då t.ex Bond välter ett bord med en massa människor på, så att de faller ner i vattnet.
Jag älskar tanken på att när dessa filmer kom ut, ansågs de som action på hög nivå.

För mig är det komedi, i allra högsta grad.

Nä, ta tag i dagen var det ja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar