söndag 8 januari 2012

LYCKA, för mig

Lycka för mig kan vara så många olika saker - så som att hitta en bit choklad man inte trodde fanns, att spårvagnen synkar så att man endast behöver gå rätt på den utan att behöva vänta i 5 min på att den ska komma, sovmornar, ett grymt pass på gymmet, nytvättade kläder och presenter, men det som i detta nu har gjort dagens lyckoskrik som fick min karl till att tycka jag var konstig;

NÄSTA HELG SKA JAG ÄNTLIGEN FIXA MINA NAGLAR IGEN! Återigen ska jag bli miss krafs som jag inte har varit sedan sommaren 2009 (mestadels för att jag inte fick ha långa naglar då jag jobbade i vården vilket jag hade, men kan vara så att jag slutligen tröttnade på att gömma händerna i fickorna var gång någon som hade med det här med hygien att göra kom upp på avdelningen. Detta kunde naturligtvis även tolkats som att jag stod med händerna i fickorna och inte gjorde så mycket av nytta, så kanske av den anledningen också).

Hur det nu kommer gå att lyfta tung skrot, återstår att se.
Och huruvida min karl kommer ändra uppfattning, det återstår också att se trots jag vet att han kommer prisa gudarna av lycka då kli-på-ryggen blir mer optimalt med långhetsnaglar.

Nu, äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar